Programunk

Az intézmény küldetése:

„Szóljak bár emberek vagy angyalok nyelvén.
Ha szeretet nincs bennem.
Csak zengő érc vagyok vagy pengő cimbalom”
                 (Pál apostol levele a korinthusiakhoz}

A sajátos nevelési igényű gyermekek és tanulók harmonikus, sokoldalú nevelése, oktatása, képességfejlesztése, melynek eredménye a társadalomba való beilleszkedés, tevékeny helytállás.

Az óvoda neveltjei:

Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi (látási, hallási), értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd.
Az óvoda célkitűzései: a sajátos nevelési igényű óvodás korú (3-7 év) gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlődésének a gyermeki személyiség kibontakoztatásának elősegítse, az életkori, és egyéni sajátosságoknak és az eltérő fejlődési ütemnek figyelembe vételével.

Az iskola tanulói:

Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi (látási, hallási), értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd.
Az iskola célkitűzései: a sajátos nevelési igényű tanulók képességfejlesztése a habilitáció a rehabilitáció, valamint azon törekvés, mellyel felkészítjük őket a társadalomba való beilleszkedésre, helytállásra.

Céljaink között kiemelt helyen szerepel még:

  • Református hitoktatás
  • A terápiás eszközök, eljárások alkalmazása, a tartós tanulási akadályozottságot, magatartási zavart mutató tanulók fejlesztésében.
  • A differenciált, szükségletekhez igazodó segítségnyújtás a képességek fejlesztése során.
  • A hiányosan működő képességek korrekciója valamennyi osztályfokon.
  • Az általános emberi értékek, normák elsajátíttatása.
  • A személyiség gazdagítása az önelfogadással, a mások elfogadásával, a toleráns magatartással.

Az óvodába, általános iskolába iratkozás feltétele:

Valamennyi beiratkozó gyermeknek rendelkezni kell a sajátos igénynek megfelelő Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottság (értelmi fogyatékos, autista, vagy egyéb pszichés fejlődési zavarú /súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral/ küzdő gyermekek esetében), illetve Országos Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottságok (mozgás, beszéd, érzékszervi /látás, hallás/ sérült gyermekek esetében) érvényes javaslatával, intézményünk kijelölésével.

Óvodai neveltjeinknek biztosítunk:

  • Habilitációs, rehabilitációs célú terápiákat:
  • Autista specifikus kommunikáció fejlesztés
  • Komplex gyógypedagógiai fejlesztés
  • Logopédiai fejlesztés
  • Nyelvi és beszédfejlesztés
  • Terápiás lovaglás
  • Mozgásfejlesztés
  • Ayres terápia
  • Kutyás terápia
  • „Babzsák” módszer

Általános iskolai tanulóinknak biztosítunk:

Tanórán kívüli tevékenységeket:

♦   Pedagógiai és egészségügyi célú habilitációs és rehabilitációs órák keretében

  • Logopédiai fejlesztés
  • Terápiás lovaglás
  • Terápiás úszás
  • Autista specifikus kommunikáció fejlesztés
  • Komplex gyógypedagógiai fejlesztés
  • Alapozó terápia
  • Ayres terápia
  • Sindelar terápia
  • „Babzsák” módszer
  • Mozgásfejlesztés
  • Kutyás terápia
  • Egyéni fejlesztés
  • Tehetséggondozás
  • Felzárkóztatás
  • Kiegészítő ismeretek
  • Egészségnevelés
  • Környezeti nevelés
  • Idegen nyelvi ismeretek (angol)
  • Kézműves tevékenység, környezetkultúra
  • Színjátszás, dramatikus kör

 

További lehetőségek növendékeink részére:

  • Katolikus hitoktatás
  • Iskolai diáksportkörben való részvétel
  • mindennapos testnevelés
  • atlétika
  • asztalitenisz
  • kispályás labdarúgás
  • úszás
  • lovaglás

♦   Versenyzési lehetőségek

  • Egészségügyi ellátás
  • Gyermek-és Ifjúság védelmi ellátás
  • Diák érdekképviselet
  • Sokszínű szabadidős programok
  • Kulturális programok
  • Tanulmányi kirándulások
  • 1-8. évfolyamon informatikai oktatás

Hitvallás:

A nevelési-oktatási intézmény akkor teljesíti küldetését, ha olyan légkörben oktat és nevel, ahol a gyermek és felnőtt egyaránt jól érzi magát.

A kapcsolatok kölcsönös tiszteleten alapulnak, s ezeket a kapcsolatokat a szeretet ereje tartja össze.