Programunk
Az intézmény küldetése:
„Szóljak bár emberek vagy angyalok nyelvén.
Ha szeretet nincs bennem.
Csak zengő érc vagyok vagy pengő cimbalom”
(Pál apostol levele a korinthusiakhoz}
A sajátos nevelési igényű gyermekek és tanulók harmonikus, sokoldalú nevelése, oktatása, képességfejlesztése, melynek eredménye a társadalomba való beilleszkedés, tevékeny helytállás.
Az óvoda neveltjei:
Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi (látási, hallási), értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd.
Az óvoda célkitűzései: a sajátos nevelési igényű óvodás korú (3-7 év) gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlődésének a gyermeki személyiség kibontakoztatásának elősegítse, az életkori, és egyéni sajátosságoknak és az eltérő fejlődési ütemnek figyelembe vételével.
Az iskola tanulói:
Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: az a különleges bánásmódot igénylő gyermek, tanuló, aki a szakértői bizottság szakértői véleménye alapján mozgásszervi, érzékszervi (látási, hallási), értelmi vagy beszédfogyatékos, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, autizmus spektrum zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral (súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral) küzd.
Az iskola célkitűzései: a sajátos nevelési igényű tanulók képességfejlesztése a habilitáció a rehabilitáció, valamint azon törekvés, mellyel felkészítjük őket a társadalomba való beilleszkedésre, helytállásra.
Céljaink között kiemelt helyen szerepel még:
- Református hitoktatás
- A terápiás eszközök, eljárások alkalmazása, a tartós tanulási akadályozottságot, magatartási zavart mutató tanulók fejlesztésében.
- A differenciált, szükségletekhez igazodó segítségnyújtás a képességek fejlesztése során.
- A hiányosan működő képességek korrekciója valamennyi osztályfokon.
- Az általános emberi értékek, normák elsajátíttatása.
- A személyiség gazdagítása az önelfogadással, a mások elfogadásával, a toleráns magatartással.
Az óvodába, általános iskolába iratkozás feltétele:
Valamennyi beiratkozó gyermeknek rendelkezni kell a sajátos igénynek megfelelő Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottság (értelmi fogyatékos, autista, vagy egyéb pszichés fejlődési zavarú /súlyos tanulási, figyelem- vagy magatartásszabályozási zavarral/ küzdő gyermekek esetében), illetve Országos Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői Bizottságok (mozgás, beszéd, érzékszervi /látás, hallás/ sérült gyermekek esetében) érvényes javaslatával, intézményünk kijelölésével.
Óvodai neveltjeinknek biztosítunk:
- Habilitációs, rehabilitációs célú terápiákat:
- Autista specifikus kommunikáció fejlesztés
- Komplex gyógypedagógiai fejlesztés
- Logopédiai fejlesztés
- Nyelvi és beszédfejlesztés
- Terápiás lovaglás
- Mozgásfejlesztés
- Ayres terápia
- Kutyás terápia
- „Babzsák” módszer
Általános iskolai tanulóinknak biztosítunk:
Tanórán kívüli tevékenységeket:
♦ Pedagógiai és egészségügyi célú habilitációs és rehabilitációs órák keretében
- Logopédiai fejlesztés
- Terápiás lovaglás
- Terápiás úszás
- Autista specifikus kommunikáció fejlesztés
- Komplex gyógypedagógiai fejlesztés
- Alapozó terápia
- Ayres terápia
- Sindelar terápia
- „Babzsák” módszer
- Mozgásfejlesztés
- Kutyás terápia
- Egyéni fejlesztés
- Tehetséggondozás
- Felzárkóztatás
- Kiegészítő ismeretek
- Egészségnevelés
- Környezeti nevelés
- Idegen nyelvi ismeretek (angol)
- Kézműves tevékenység, környezetkultúra
- Színjátszás, dramatikus kör
További lehetőségek növendékeink részére:
- Katolikus hitoktatás
- Iskolai diáksportkörben való részvétel
- mindennapos testnevelés
- atlétika
- asztalitenisz
- kispályás labdarúgás
- úszás
- lovaglás
♦ Versenyzési lehetőségek
- Egészségügyi ellátás
- Gyermek-és Ifjúság védelmi ellátás
- Diák érdekképviselet
- Sokszínű szabadidős programok
- Kulturális programok
- Tanulmányi kirándulások
- 1-8. évfolyamon informatikai oktatás
Hitvallás:
A nevelési-oktatási intézmény akkor teljesíti küldetését, ha olyan légkörben oktat és nevel, ahol a gyermek és felnőtt egyaránt jól érzi magát.
A kapcsolatok kölcsönös tiszteleten alapulnak, s ezeket a kapcsolatokat a szeretet ereje tartja össze.